Summa sidvisningar

onsdag 29 september 2010

Tripp till Gotland!

Hela familjen har varit på en höstresa till härliga Gotland! Det var jättefint väder på lördagen, då var vi på utflykt till Fårö. Fantastiska vyer och stränder, och eftersom turisterna lös med sin frånvaro hade även hundarna det superbra! Lilla Messi lekte hej vilt på stranden med Tino, det blev även ett litet (oplanerat) dopp i Östersjön... De resterande dagarna var vädret sämre med mycket blåst och molninghet, men inget regn i alla fall. Förutom ett för mig personligt katastrofalt misslyckande (...) var det en jättemysig resa!

Messi skulle ju vara konvalecent efter sin tandoperation, men fyra timmar efter ingreppet var han piggare än någonsinn... Han satt i köket och skrek i två timmar för att han inte fick sin mat, jag fick börja ge en smakportion först efter sex timmar... Sedan glömde han helt bort sin såriga mun, han har farit runt som en galning sedan dess... Han är dock duktig på att sova i buren, vilket är räddningen för oss alla!

Bakom stugan på Gotland hittade Messi en halvvuxen fågelunge som brutit nacken. Efter lite funderande tog han den i ett stadigt grepp och sprang mot mig! Han var inte så intresserad av att lämna av (...), så han fick hålla den tills vi kom till dörren. Han ville inte fortfarande släppa fågeln, så jag mutade med en ostbit och "trollade" bort fågeln. Jag ville ju inte ha en fågelmassaker, speciellt inte i en nyopererad valpmun, men det löste sig bra! Intresse finns...!

Många andra upptåg har det naturligtvis också blivit, Messi är ju av den pyssliga typen, men han har skött sig med den äran hela resan! Det gjorde ju de andra också, men det visste jag ju att de skulle göra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar