Summa sidvisningar

tisdag 21 april 2015

Vårligt värre

Tiden går fort nu, fastän kvällarna är ljusa och dagarna känns längre. Nu har det varit varmt ett par dagar, och då exploderar det i naturen. Björkarna börjar skifta i ljusgrönt, mina rabarber har redan decimeterstora blad och vårblommorna frodas för fullt. Jag har gjort i ordning den lilla odlingsplätten på tomten, där blir det två pallkragar med lök och vitlök. Allt tungt grundarbete är gjort, så imorgon kan jag bara så! Det stora odlingslandet är s-t-o-r-t, så där blir det så småningom en del med bärbuskar och en del med olika grönsaker. Jag har ingen brist på plats, snarare gäller det att inte odla upp för mycket så att jag måste tillbringa varje ledig stund med odlingarna...

Vi har inte tränat så där vansinnigt flitigt i veckan, men vi har promenerat mycket. Vi har också varit på utflykt till Norrköping och haft middagsbjudning här hemma, så lite har hänt även för hundarna, förutom all utevistelse på tomten.

I lördags gjorde vi lydnadens platsmoment här hemmavid. Allt gick bra med stabila utföranden.

I söndags gjorde vi ett träningspass med dummies. Började med var sitt 5-dummy-sök, som båda löste fint. Sedan en trippelmarkering de skickades på växelvis; Messi tog den första kalasbra trots störningen, men hade han inte full koll på den sista. På de följande markeringarna "glömde" nog Messi att han också skulle markera, så det blev en del dirigering. Tino fick briljera på en helt egen dubbel, och Messi fick avsluta med ett fint dolt linjetag.

Idag träffade vi en snok i skogen...! Om det är något jag är rädd för, så är det att hundarna ska bli ormbitna. Nu var det ju bara en snok, och ingen hade blivit biten om det varit en huggorm, men Messi var onödigt intresserad av snoken, fastän jag sade att den är farlig. Hm...

Det blev ett dummypass idag också. Började med en trippelmarkering, där Messi fick ta den första åt vänster. Den gick bra, men sedan var han lite virrig igen; så resten av passet fick han träna på höger, vänster, stopp och ut. Han fick också ett par dolda linjetag, medans Tino fick jobba med sina markeringar och ta ett sök på en "bortkastad" dummy. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar