Summa sidvisningar

torsdag 30 augusti 2012

Frågvist

Det ÄR fortfarande sommar... typ. I alla fall en dag till, officiellt. En rejäl förkylning blir som kronan på verket. Det gör inte ont när knoppar brister, men när löven faller.

Var och såg Lars Winnerbäck på Grönan i tisdags, hade trivsamt sällskap av L och U. Herr Winnerbäck var på sitt allra dystraste humör, han piffade till sig mot slutet, men större delen av spelningen handlade om kyrkogårdar, ångest, mörkret där bortom och den stora ensamheten. Han bad till och med om ursäkt för dysterheten, "men ni vet hur det kan vara". Tyvärr inget som gynnar mig just nu, vi var inte bra för varandra den kvällen...

Föregående helg spenderades på landet, mestadels i regnväder. Skördade en del grönsaker och hittade lagom mycket svamp av de finaste sorterna. Messi fick träna två pass med vilt, upplagt som enkla sök på en and. Han visade upp flera exempel på det nygamla problemet med att fråga mig innan upptagen, det kommer speciellt fram i öppen mark och på nära avstånd från mig. Jag laborerade lite med olika laddning inför skicken, och röstkorrigerade honom en gång. Han har ju egentligen väldigt fina upptag, men något krux har smygit sig in på dessa enkla landapporter. Tröttsamt!!

Igår tog vi ett pass med platssittning och vittringsapportering, behövde lite lugna moment för min förkylda kropp. Sittningarna gick mycket bra, inget tramp någonstans. Messi visade fin förståelse för vittringen, sökte bra bland pinnarna och levererade rätt pinne alla tre försöken. Fick dock någon fråga innan gripandet(...), men det är ok i den situationen, och han får absolut ingen hjälp av mig då; jag blundar!!
Tino fick samma upplägg med någon utlagd godisbit för att påminna om sökarbetet, han var säker på pinnen och levererade fint alla tre försöken.

Inget besök på klubben idag heller, känner mig fortsatt trögtänkt och seg. Satsade på ett kortpass med fotgående och metallapporten som kompensation, lite träning är bättre än ingen. Messi skötte sig bra, men han ljudade lite i backstegen nu också, men då får han inte fortsätta och blir utvisad. Hoppas han skall fatta vinken snart. Han tyckte metallapporten var helt ok idag, men så laddade jag den ganska kraftigt också. Jag vill ju ha galopp momentet igenom, och det bjöd han på idag.
Tino gör framsteg med sin titt-target i fotgåendet, det är bara att jobba vidare för att få uthållighet. Han gjorde jättebra jobb med metallapporten, ingen tveksamhet i gripandet, men det syns att han tycker att den är jobbig att springa med, men han gjorde det ändå. Duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar