Summa sidvisningar

söndag 2 september 2012

Mycket regn är det

Ondgjorde mig här senast över sommarens avsked, och nu lyssnar jag på "Con Te Partiró"... Gör allt för att pigga upp det hela... not. Nåja, vi har i alla fall inte meteorologisk höst ännu!

Hela fredagen och lördagen regnade det oavbrutet, och det i kombination med min förkylning gjorde att träningen blev av det minimala slaget. Jag har dock hållit hårt på inomhusträningen av fjärrdirigeringen, och det ser betydligt bättre ut nu för Tino. Messi har avancerat till att klara stå-ligg-sitt-skiften på två meters avstånd, så det går frammåt där också.
Igår fick grabbarna mest träna på det tråkiga sida-gåendet under långprommenaden, samt allmänt uppförande vid strandkanten och ingångar i vatten.

Idag var det åtminstone uppehållsväder, men efter två dygns regnande kändes åkerkanten och gräsmarkerna inte särskilt inbjudande, så det blev en långprommenad och träning i banad terräng istället. Inledde med fotgående och hopp-träning på en närbelägen parkeringsplats, det behövdes lite korrigeringar här och var, men attityderna var riktiga.
Efter en timmes prommenad var det dags för del två av träningen. Tino fick jobba med fotgåendet, sitt under gång och rutan. Han gjorde ett riktigt fint fotgående nu, bara en liten justering behövdes. Sättandet gick bara bra, och hela momentet med rutan lika så. Messis tur, och även hans fotgående var bättre nu. Får fortfarande jobba mer med högersvängarna och backastegen, men det artar sig. Han gjorde ett utmärkt skick till rutan på 15-16 meters avstånd.
Sedan flyttade jag rutan ett halvt snäpp frammåt, och nu blev det lite osäkerhet i leden. Tino hamnade först för djupt, men rättade sig själv och hamnade då för grunt. Jag kommenderade "backa", och kunde så dirigera honom rätt i rutan. Det är inget jag vill göra, men det är ju bra att ha tränat på någon gång ifall det skulle hända på prov. Messi hamnade först för djupt, så jag avbröt och skickade om. Det blev lite för svårt för honom, och jag borde ha hjälpt honom med targetplattan när jag försvårade så mycket. Vi utbildar varandra, hundarna och jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar