Summa sidvisningar

måndag 18 juni 2012

Regn och mer regn

Ännu en regnig helg... Och det är inte bara som jag inbillar mig; SMHI menar att detta lär bli den regnigaste juni i Sthlm sedan mätningarna började för 111 år sedan... Det fattas tydligen 3 mm, och då har vi många dagar kvar på månaden som det kan regna på. Hepp.

I fredags tränade vi lydnad på en för oss ny brukshundklubb, minsann. Tyvärr var vi helt själva så störningarna uteblev, men det behöver inte vara bortkastat för det. För Messi var siktet inställt på mer tävlingsmässiga utföranden, så det var en belöning efter hela kedjan som gällde. Jag lägger gärna upp det så; först en längre kedja, och sedan finputsning på det som inte blev helt lyckat i kedjan.
Messi fick göra fotgående, läggandet, inkallningen, rutan, hoppet och fjärren. Plumpen i protokollet blev en nolla på hoppet, då han satte sig vansinnigt snett och missade återhoppet. Det sköna var att resten gick bra med fin känsla. Justerade sedan detaljer i speciellt hoppmomentet, och han klarade även två skick till rutan utan minsta tokigheter.
Tino fick jobba med enskilda moment; så som fotgående, inkallning, sättandet, rutan och fjärren. Inga större missar, men vi har långt kvar tills "det nya" fotgåendet blir stabilt.

Sedan åkte vi till landet för att pyssla med odlingarna. Brytbönorna hade inte klarat sig, så de sådde jag om, men resten var hyggligt. Vädret har ju lämnat en del att önska, men så är förutsättningarna. Kunde dock skörda första omgången av plocksallat!

Igår och idag blev det bara minikort träning för Messi, men med "tävlingsledare" på vissa utvalda moment. Har tränat löjligt lite med tävlingsledare, men han har aldrig visat något intresse eller störning av denna, inte heller den här gången. Men mina tidigare springer spaniels har lärt mig att ingen kunskap är permanent, och att det alltid finns utrymme för improvisation på lydnadsplanen...!

Nu skall jag fixa en kopp kaffe och avnjuta andra halvlek av Kroatien-Spanien matchen; med skräckblandad förtjusning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar