Summa sidvisningar

måndag 17 juni 2013

Ylle regerar!

Får väl göra en liten uppdatering idag också så att resultaten från lydnads-SM inte blir iskalla. Slutställningen blev (poäng i heltal, sammanlagt kval och final):
1. Vallmyra Ylle  571 poäng
2. Vallhunden Lyxa  561 poäng
3. Hexgårdens Mexx  557 poäng
4. Olsagårdens Sky  553 poäng
5. Vallhunden Qlura  546 poäng

Fenomenala Ylle med förare Maria Brandel vann i år igen, alltså! Oslagbart imponerande! "Skoj" missade tyvärr lite i finalen och rasade i resultatlistan från 5:a till plats 15. Skit också...!! Det visar bara hur enormt svårt det är, och hur löjligt små marginaler det är i den här tävlingsgrenen. Nåväl, vad är väl en bal på slottet... Det är bara att analysera det som hände och ladda om, det kommer fler tillfällen!

Nu känner jag mig något sånär normal igen efter fredagens matförgiftning. Så ytterst gräsligt!! Igår kunde jag bara ligga på soffan, så det blev en vilodag även för hundarna.
Idag blev det träning igen, delvis i en rejäl åsk- och regnskur. På schemat stod platsmomenten, rutan, metallapporten, vittringen och fjärren. Messi fick göra alla momenten i två separata kedjor, och avsluta med ett helt moment ruta. Inga stora fel i den första kedjan, hade hans target i rutan som en boost för självförtroendet. Fin vittring och koncentrerad fjärr. I andra kedjan nollade han rutan trots targetplattan, han kom för djupt och jag var dålig i tajmingen. Resten bra. På den avslutande rutan tog jag bort targetplattan, och det hela gick utmärkt.
Tino lade sig under platssittningen, jag lät dem sitta extra länge för att få en bättre uthållighet, men det var inte Tino beredd på... Han fick sedan göra samma kedja med undantag för sin förenklade fjärr. Rutan gick kalasbra med target, och han gjorde rätt på vittringsapporterna. Metallen känns han supersäker på, den som har strulat så mycket förut. Det går onekligen både upp och ner när man håller på med lydnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar