Summa sidvisningar

torsdag 12 februari 2015

Tino i topp

Idag har jag köpt en snöskyffel i hopp om att det inte ska snöa mer den här säsongen! Knappast troligt, men om det snöar mer är jag beredd. Det var redan rea på "snöverktygen", så även butiken vill ta in våren nu!
Här har det varit flera plusgrader ett par dagar nu, så snötäcket har krympt till en decimeter. På vissa ställen i skogen är det till och med barmark, men blött.
Det bästa är ändå att ljuset så sakta har kommit tillbaka! Nu kan jag gå i skogen vid 17-tiden utan lampa, och det är ljuvligt.

I tisdags fick Messi göra ett antal dolda linjetag. Hälften av dem gick precis som de ska, men på några blev det både dirigering och omstart. Väl hemma fick han göra några konskick. Han hade bra fart och position, men slog också till med några gripanden... Blev rätt sur på honom, och berättade att han får sluta med att hämta in konen. Suck!

Igår började jag sent och kunde vara ute i skogen på förmiddagen; i solsken ackompanjerat av fågelsång! Messi fick börja med att kolla på en dubbelmarkering, som han inte skulle hämta just då. Istället fick han gå på ett dolt linjetag som funkade jättebra. Därefter dubbelmarkeringen där den första kom in fint. Sedan såg han allt mer oinspirerad ut, skuttade runt lite men inte så mycket mer. Jag kallade in honom och skickade Tino istället,- som hittade den svåra dummyn som blivit begravd i snön. Tog fram Messi igen, han fick ett litet frispel innan skicket, visste att han inte briljerat. Sedan ett nytt dolt linjetag som gick dåligt; han var inte riktigt i mental balans. På omskicket tog han signalerna bra och effektivt. Nästa "ut"-skick gick bra, och även nästa dirigering gick bra. Som avslutning fick han ta en minnesmarkering på en lite längre småsvår enkelmarkering.
Tino fick en knepig dubbelmarkering och ett linjetag, båda gick fint. Ibland är gammal äldst!
Hemma på gården fick Messi ett antal konskick, och det gick så bra. Härlig fart, stabila positioner och ingen tendens till gripanden. Minsann.

Idag har vi inte tränat, men vi har varit på stadspromenad i samband med min handling. Hundarna blev vansinnigt skitiga av vätan och gatsanden, det är knappt jag minns hur illa det blir när man går på gångvägar i en tätort...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar