Summa sidvisningar

söndag 4 december 2011

Julpreparationer

Den här helgen har vi inte tränat någonting...! Jag har istället bakat lussebullar och saffransskorpor, de sistnämda blev fantastiska, men jag har gjort bättre bullar... De fick något för lång tid i ugnen, och de mår de inte bra av, men visst går de att äta... Det har också blivit en större shoppingrunda, lite märkligt att handla en massa till sig själv så här i december, men jag har laddat länge inför det hela. Ny pannlampa, batterier, vindbyxor och förståss en tur till mataffären stod på schemat. Och om det är någonting man sliter som hundägare, så är det skor. Nu finns både nya kängor (om det blir någon vinter) och walking-skor, hoppas att de blir bra eftersom jag "tvingades" byta märke. Det är svårt att hitta bra dojjer, så jag brukar köra på samma betrodda sort, hur bra de nya är återstår att se.

Hundarna har levt loppan ändå, vi har gått långprommenader på nygamla ställen, och det tycker de alltid är intressant. Mitt onda knä trivs bäst på plant underlag, så vi har mest gått på asfalt. Ikväll är det dags för pälsvård, öronen och tassarna skall putsas med effileringssaxen. Det är ju bara en vecka till utställningen på Stockholmsmässan, dit Messi är anmäld. Tyvärr kan jag inte träna på hans rörelseschema pga. mina knän, men förhoppningsvis hinner jag bli bättre tills dess så att jag kan ta mig runt i ringen. Om Tino får som han vill, så blir det ett pass med fjärrdirigering inomhus också, och ett gott tuggben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar