Summa sidvisningar

torsdag 1 december 2011

Ljusning i rutan

Statistiken avslöjar att detta har varit den varmaste novembermånaden i Stockholmsområdet sedan mätningarna började i slutet på 1700-talet... Tänk att det var snörekord förra året, och värmerekord detta år; rätt otippat.

I måndags råkade jag ut för en oturlig incident där jag kraschade med cykeln. Jag körde rakt på en stenplatta som låg mitt på vägen osynlig i mörkret, cykeln åkte åt höger och jag fortsatte frammåt... Blev allmänt blåslagen med en blodig näsa och ett uppfuckat högerknä. Tänkte då på de stenhårda proffscyklisterna i Tour de France; det är bara att hoppa upp på cykeln igen, bandagera sig får man göra senare. Idag är det väldigt mycket bättre, jag kan gå som vanligt även om det smärtar vid vissa rörelser.

Igår gick vi till brukshundkluben igen, det är härligt att kunna träna ordentligt i belysning och på mjukt underlag. Inledde med 3 korta platssittningar och 2 platsliggningar med krav på hakan-i-backen. 
Med Messi ville jag spetsa till belöningarna, så jag körde enbart med extern belöning i hans första pass. Körde fotgående (lite svårt att gå korrekt i riktning mot belöningen), inkallning (ställde sig upp på ett försök innan själva inkallningen, även ett slarv med avslutet), läggande och ställande (mkt fina). Sedan apporteringen, där han hade sämre fart in på ett av försöken, men fin helhet för övrigt. Hoppet fick han slita lite med, han är inte helt klar på vad han skall göra. Fick delvis bra beteenden på både target och utlagd godisbit, men inget klockrent. Så till kvällens höjdare; rutan! Otroligt nog fick jag enbart helt korrekta utföranden; raka inspring till target, vänder upp mot mig och står stilla! Gjorde 4-5 skick med samma resultat, känns ju utomjordiskt bra med tanke på tidigare apporteringsiver. Mycket intressant utveckling!

Tino fick ett långt fotgående, belönade tre gånger. Han blev lite för het på de första stegförflyttningarna, och skulle behövt en liten uppvärmning för att undvika de många fnysningarna, annars skapligt. Sitt under gång var riktigt bra, och för första gången höll han sig för frestelsen att ta "stabilitetsgodiset" under hela övningen! Rutan var inte perfekt idag; på andra skicket var han ohörsam, och på ett annat försök sumpade han avslutningen, men han har fått förståelse för momentet som helhet. Hopp-apporten var hur bra som helst, men fick lite blandade utföranden i fjärrdirigeringen. Det blev något fusk-stå och något frammåtskutt, men väldigt fina utföranden där emellan. Inkallningen fungerade bra.

Tack vare ett sedvanligt givande samarbete har vi lyckats skaffa biljetter till båda Springsteen-spelningarna i Göteborg i juli!!! Detta trots ett ökenuselt upplägg av biljettförmedlingen; obegripligt att det alltid är samma visa med de svenska biljettsläppen. Men nu glömmer vi det, och glädjs åt inkasserade biljetter, och att det snart är fredag....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar