Summa sidvisningar

söndag 18 september 2011

1-års jubileum

Japp, bloggen fyller 1 år! Känns väl bra, jag har aldrig tidigare lyckats hålla fast vid en träningsdagbok så länge, så det är ett framsteg.

Lördagen blev riktigt fin vädermässigt, vi tränade väl ingenting egentligen, det var skönt att bara gå i solen. Vi åt middag hos föräldrarna, och Messi hittade raskt sin kära gula pipleksak som "bor" där; och den släppte han inte på hela kvällen... Vansinnigt hållbar leksak, och bara lätt enerverande.

Messi badar; slutet av augusti
Idag har min molande förkylningen brutit ut på allvar, så jag känner mig ovanligt seg och trögtänkt. Det verkar vara fokus på hosta, snuva och huvudvärk denna gång. Bara det stannar vid det; då får man stå ut.

Ingen sol idag, men inget regn heller. Släpade mig upp i alla fall upp från soffan och tog med mig några dummies för att köra sök med grabbarna. Messi fick börja, och för första gången fick han ett större sök med fyra dummies. Han plockade in två snabbt och effektivt, den tredje han kom med var den fladdriga dummyn med extra långt handtag och flärpar; jäkla dum sak som bara lockar honom till lek. Sista delen av leveransen och avlämningen blev därför präglad av trams och bus, men jag ville inte göra så stor sak av det. Till slut lämnade han den i hand, men det var inte vackert. Sedan hade han helt glömt vad han höll på med, så jag tog in honom och laddade söket till Tino istället.

Tino var effektiv idag, jag blåste inkallningssignal efter den först plockade, sedan inga problem.


Tino; Specialen i Sälen
Messi fick samma uppgift igen, ett 4-dummy sök. Lite strul med den fladdriga dummyn igen, men nu gjorde han ett fint arbete och kom snabbt in med alla fyra. Tino fick också en repris, och det gick bara bra. Nu kommer jag att gömma ful-dummyn för mig själv så jag inte får för mig att ta med den igen...

På hemvägen mötte vi ett gäng som tränade stående fågelhundar på ett fält. Messi reagerade (kollade i riktningen) på de två första skotten, men sedan brydde han sig inte. Om man inte kan träna själv med skott, så att man kan lära in skott betyder "sitt", gillar jag om skotten är så betydelselösa som möjligt. Idag fick vi sådan träning, alldeles gratis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar