Summa sidvisningar

fredag 30 september 2011

Lydnad och rekordvärme

Shit vad irriterad man blir när allt man skrivit bara försvinner i nåt´ felmmeddelande, allt som blev kvar av inlägget var "Igår gic"... Nytt försök med nerbantad version!

Igår gick vi alltså till Brukshundklubbens öppna träningskväll för att köra lydnad. Och visst fick vi sällskap, ena 6-7 andra ekipage var där och tränade vardagslydnad, så det var perfekt störning. Vi fick också träna passivitet vid skott alldeles gratis; helt problemfritt.

Tino hade en bra kväll! Fotgåendet var helt ok, han jobbade på bra utan att misströsta. Han höll positionen bra, men har som alltid lätt för att bli vid med bakdelen. Han gjorde stegförflyttningarna på ett bra sätt, men blev återigen vid under språng marsch.
Sättandet under gång var fint, men jag måste var observant så att han inte trampar med tassarna när jag återtar utgångspositionen. Inkallningen var superbra, fast jag hade synlig belöning bakom, så det var lite fuskigt. Apporteringen fungerade bra efter någon uppvärmning, han blir lätt för het och tramsar då i upptaget. Hopp-apport satt som en smäck.

Messi var lätt att jobba med och inte alls särskilt störd av omgivningen, så jag skyller på löptikarna de föregående träningarna... Fotgåendet var fint, han fick träna både uthållighet och detaljer. Han kan bli aningens vid med bakdelen, men jag försöker vara snabb att korrigera. Kedjade 1:ans läggande, inkallning och ställande utan minsta problem. Han fick träna detaljer i momenten efteråt för att bibehålla teknikerna. Apporteringen fungerade bra, och jag har börjat att bygga ihop den enligt 2:ans rutin. Hoppet var problemfritt.
Det viktigaste var dock att träna fotgående med störning. Han jobbade väldigt fint, så det var en skön känsla. Alldeles för tidigt för att ropa "hej", men visst kändes det som att vi är på rätt väg.

Idag har jag varit aptrött, så det blev "bara" fritt spring på gärdet. Solen strålade och termometern visade +19,5 grader klockan fem på eftermiddagen den sista september! Något att minnas i hemska november...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar