Summa sidvisningar

fredag 28 oktober 2011

Skev "sida"

Ännu ett utmärkt röntgenresultat från Messis kullbror Mikkel har kommit in; A! Jippie!

Messi 15 månader. Foto av Johanna, kennel Inlicio
När Johanna var här tidigare i veckan tog hon några bilder på Messi just innan vi fick skynda oss till bussen. Vi hade 1½ minut på oss, så det gällde att jobba fort...

Igår tog jag med mig en ynka liten dummy på prommenaden, det har handlat mycket om lydnad sista tiden så jag ville göra en avstämning. Messi fick två sökomgångar på cirka 50 meters avstånd, han var lite vimsig på den första men bättre på reprisen. "Ut"-signalen var inget problem, och han sprang fint på linjetaget. Alla inleveranser i hand med tryck.
Tino fick tre sökomgångar, utmärkt tryck och effektivitet i alla. Linjetaget med stoppsignal fungerade också, liksom "ut". Avslutningsvis tre omgångar där jag kastade dummyn omkring dem, men de fick bara vara passiva. Messi var kolugn, men Tino trampade ett par gånger inledningsvis, dock inget bekymmer.
Idag hade jag en liten "sida"-gående-kampanj. Det var jobbigt tyckte de, så det har jag alltså tränat för lite på. Intressant när man avslöjar sig själv... Två platsliggningar blev det också, mitt i deras intensiva lek och med smaskigt godis bakom. Inga problem. Inomhus jobbar vi vidare med framför allt metallapporten och fjärrskiftena. Utmärkt att pyssla med när grabbarna har piggnat till efter sovstunden på kvällsmaten....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar