Summa sidvisningar

tisdag 6 mars 2012

Söka boll?

Tjohoo!!! En splirrans ny Springsteen-platta kom ut idag!!! Nu börjar uppladdningen inför sommarens spelningar!

Ja, visst har man fått lite luft under vingarna igen, nu när våren och ljuset börjar komma på allvar. Inspirationen är mer lättfångad nu, helt klart.

Messi är återställd efter dygnet med kräkningar. Han är ändå lite förnuftig och väljer självmant att äta små matportioner inledningsvis, men nu är han i princip uppe i normala portioner. Skönt att det gick över så fort. Jag är van vid diverse matproblem efter min tid med springer spaniels, de var helt maniska på att äta allt möjligt och omöjligt. Messi är en liten västanfläkt i jämförelse...
På tal om spaniels; min Emil har nu varit död i ett helt år. Vi har gjort massor, ändå känns han så nära fortfarande. Bästa, tokiga Emil...

Igår tog jag med en tennisboll på prommenaden, vi passade på att träna lite fusktolling; tolling bakom ett enesnår på torra land. Det gick väl bra, Messi hade inga större problem att leverera bollen, och han skutt-hoppade till största delen på vägen ut mot bollen. Gjorde typ 8 kast med paus emellan, i två serier. Tino fick också ett pass, han prioriterar som vanligt ett snabbt utförande istället för stil...

Idag tog jag med mig tre dummies samt två tennisbollar för att köra ett lite större sök än vanligt. Tino jobbade snabbt och effektivt idag, det var inte så svårt för honom. Jag såg inga upptag, så jag vet inte om han hann pyssla, men känslan var bra.
Messi gjorde också ett bra jobb, han kom enkelt in med tre dummies. Sen tyckte han att han var färdig, men bollarna var ju kvar. Skickade ut honom igen, och uppmuntrade när han närmade sig en av bollarna, då tog han den direkt. Den sista bollen kom in snabbt därefter. Han visste nog var de var, men trodde inte att de hörde till söket, det var ju något nytt... Intressant.

Avslutade med flera omgångar passivitetsträning då jag kastade dummies och bollar omkring dem. Inga problem alls med dummies, men fick något ryck när bollen skuttade iväg. Bra besked, tack för påminnelsen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar