Summa sidvisningar

fredag 20 maj 2011

Glasvegas rocks!

I torsdags kväll hade jag en högtidsstund; det var dags för "Glasvegas" spelning på Annexet! Alltså, det var riktigt länge sedan jag kände mig så upprymd och imponerad efter en spelning!!! Deras första platta "Glasvegas" från -08 är fortfarande hysteriskt bra, men den nya uppföljaren är inte fullt lika super, men jag hade ändå höga förväntningar på livespelningen. Och de införlivades med råge!!! De hade omarbetat nästan varje låt, och det mesta från nya plattan lät bättre än på skivan. Stor passion, nerv, närvaro, mod, äkthet och en skvätt humor gjorde det till en härlig upplevelse.
Snart skall jag snabbkolla vad recencenterna skriver...  Jag minns att de svamlade om "blivande arenarock" etc. tidigare, men det är ett ganska stort steg från Annexet till själva Globen...  Whatever... Hoppas att bandet kan få lite arbetsro också, istället för att bara håsas upp hela tiden. Många har gått vilse där någonstans, tyvärr.

Min hjärna har gått på halvfart idag efter gårdagens äventyr, men lite hundträning har det ändå blivit. Fokuset har varit på fotgåendet, fjärren och apporteringen. Tino har fått jobba mest med stegförflyttningarna, tycker att de är svåra att få till. Belönar nu bara när han är i rörelse, eftersom han själv prioriterar sitt snabba sättande. I fjärren försöker jag att lägga ut belöningen när han inte ser för att minska hjälpen. Träapporten fungerade bra idag, likaså metallen. Brottas dock fortfarande med att hans första upptag alltid blir lite långsamt, sedan får han upp farten, men på proven har man visst bara en chans, har jag hört...

Messi har fått gå lite längre raksträckor i fotgåendet, och tränat på släta halter. Han kan ha en tendens att driva ut från mig, men det har jag nu noterat så jag försöker bryta innan det blir ett problem. I fjärren har jag redan avancerat till en meters avstånd; han har lätt att ta handtecken, och tekniken är helt rätt. Jobbar där med extern belöning bakom, vilket känns helt rätt. I träapporteringen fick jag ett nytt observandum idag, nämligen omtag och tugg!! Felade förståss, sedan gick det bra, men det var inte välkommet. Metallapporten tar han obekymrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar