Summa sidvisningar

söndag 6 februari 2011

Klagomål

Jag har haft hundar i 15 år, och bott i fem olika lägenheter under den tiden, och aldrig fått några klagomål på hundarna; förrän nu... En granne har klagat på att hundarna skäller "ibland", nu senast i fredags eftermiddag "innan klockan tre". Vederbörande kan /vill inte vara mer specifik än så, och det försvårar ju för mig. Klart är i alla fall att hunden (misstankarna går mot Messi) inte skäller hela tiden, utan förmodligen en stund innan jag kommer hem.

Jag har precis bytt jobb och gått ner i arbetstid, och jag har varit så nöjd med arrangemanget för hundarna, och så händer detta... Så vad göra? Jag har kännt mig tvungen att köpa ett anti-skäll-halsband för att ha i det akuta skedet, det är inget jag är glad över, men hellre det än att bli anmäld med dess konsekvenser. Hoppas bara att det fungerar!! Dessutom får jag justera arbetstiderna så att det passar hundarna ännu bättre, Messi kanske behöver det just nu. Det känns väldigt tråkigt alltihop, även om det faktiskt händer värre saker i världen än detta, och i princip håller jag ju med om att hundarna inte skall störa. Fortsättning följer.

Klagomålet har lagt lite sordi på helgen, men idag har vi tränat en del i varje fall. Tino har fått göra några linjetag, och "ut"-kommandot fungerar som det skall. Inkallningar under tiden T & M leker är lite av en standardövning, så det blev det också, annars njuter han mycket av att få röra sig fritt igen. Han känns nu återställd från operationen, men några sytrådsknutar sitter ännu kvar i det gamla sårområdet.

Messi har också gjort linjetag idag, men på fem meters håll. Jag droppade dummyn bakom mig, gick "sida" med Messi några meter innan han fick sitta ner, och skickade sedan mot dummyn. Han blev lite förvånad att han fick springa iväg, men kom in alla gångerna utan problem. Han märker allt mer att dummyn är attraktiv, så han fick hålla den lite extra ibland för att bygga upp självförtroende och intresse för den. Tino försökte sno den en gång, vilket säkert ökar värdet på dummyn för Messi. För övrigt pysslar vi med backa-övningar, hopp-stå, att plocka upp och lämna av olika föremål och sida-gående.

Messi har fått genomlida ett djuprengörande bad idag, det var en förskräcklig upplevelse hälsar han... Inte för att pälsen var smutsig, men han får kiss på sig då och då, och idag spydde han i bilen igen (han blir fortfarande åksjuk...), så en uppfräschning behövdes. Han fick ett par psykbryt, men mot slutet stod han faktiskt stilla. Tillräckligt med päls har han i alla fall, det skulle vara nog för en Newfoundland...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar