Summa sidvisningar

tisdag 8 februari 2011

Tyst och fint idag...

Ishalka igen... Det är långt till våren, lovade meteorologen idag; föga uppmuntrande. Det som en gång var en halvmeter snö är nu ett islager, men i kohagen fungerar snöresterna eftersom skaren är stenhård. Vi flyter ovanpå, så att säga...

Har inte fått något klagomål idag om skällande hundar! Har justerat min arbetstid så att hundarna får en längre lunchprommenad, och det verkar ha lugnat Messi. Tanken var ju att göra hela arbetspasset på en gång utan rast, men om den här varianten fungerar för hundarna så gör jag så. Messi får ha på sig anti-skäll-halsbandet också i fall att, nu kan jag inte ta några chanser. Han har varit lika glad som vanligt, så det känns om att det kan fungera. Hoppas, hoppas!!!

Igår var hundarna hos hundvakten på em/ kvällen eftersom det var sent möte på jobbet. Någon träning blev det inte att tala om, men väl ett miljöombyte.
Idag var Tino faktiskt mer intresserad av att springa runt med pinnar än att träna, han vill väl ta igen för tappade mil i benen. Messi fick visa att han kom ihåg utställningsrutinerna, och fortsätta med hopp-stå och backa. Idag visade han fin förståelse för momenten, han gjorde bara ett fel vid ett enda tillfälle, så det var en förbättring.
Även Emil, som alltid blir lite upplivad hos hundvakten, var intresserad av att göra något för en godis. Han valde att lyfta tassarna, sitta fint och rulla runt. Det sistnämda gick med lite peppning, det är ju bekvämare att bara ligga på sidan...

Idag fick jag besked att jag och Messi kommit med på en lydnadsträningshelg i början på mars. Det blir Messis första kurs; så spännande! Nu för tiden är jag mer inne på att gå intensiva kursdagar än det traditionella "en gång i veckan"-kurserna. Jag tycker att det ofta är svårt att hinna få resultat från en måndag till en annan, och bara man antecknar så får man ut mycket av enstaka kursdagar. Det skall bli så intressant att se hur mycket och hur länge han kan koncentrera sig, och hur han tacklar alla nya störningar. I hans ålder får man vara beredd på överraskningar... Han blir ju sju månader imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar