Summa sidvisningar

onsdag 16 februari 2011

Värsta Sibirien

I måndags fick jag, faktiskt för första gången i år, en mycket bestämd känsla av att nu är jag absolut döless på den här vintern!! Det bara fortsätter och fortsätter, och jag får psykbryt på allt snart. Prognosen talar om "fint vinterväder" minst en vecka till; hej och hå vad roligt. Idag blåste det så himla kallt att jag tveklöst lät dummyn ligga kvar på hatthyllan, och ingen annan träning blev det heller. Tino tog saken i egna tassar, för han baxade ut ett mindre träd från en rishög; en utmärkt leksak som roade i sisådär en timme. De röda tu sprang som tokiga med det där trädet, medan Emil och jag förstrött tittade på under tiden vi i samförstånd hasade fram över gärdet.

I måndags var det lika tråkigt ute, så vi pysslade med lite saker inomhus. Tino fick sin vanliga dos av fjärrdirren och stegförflyttningar, och han gjorde det bra. Han klarade läggandet på typ 10 meters håll, det var skönt att se. Messi fick för första gången träffa två dummies samtidigt! Han fick sitta ner medans jag lade ut två dummies med två decimeter mellan dem. Jag släppte iväg honom på ett "varsågod", och på båda försöken tog han den dummy jag placerade ut sist. Han hade ingen tanke på ett byta dummy, det verkade nästan som att han inte såg den först utlagda. Flyttade sedan övningen till ett annat rum så att Messi inte såg vad jag gjorde. Jag placerade ut apporterna så att de låg brett isär, men så att han troligen skulle få doft på den andra medans han hade den första apporten i munnen. Men det gick bra, han lämnade den första apporten så fint innan han sökte efter den andra. Bra start, där! Även repetitionen utföll positivt.

Igår tog jag med en dummy ut på gärdet för att testa kunskaperna. Messi klarade flera små korta linjetag på ett bra sätt, nu visste han vad mitt tecken betydde, inga funderingar behövdes... Första avlämningen gick jättebra, men på den andra lade sig Tino i leken, så Messi tänkte just på att leka. Kopplade därefter upp Tino, för det var en för svår störning för nybörjaren. Sedan gick även avlämningarna bra.
Tino fick ett par markeringar ut i snåren, men det var på gränsen. Dummyn försvann all världens väg i djupsnön, men han grävde fram den till slut. Jäkla snö!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar