Summa sidvisningar

onsdag 9 mars 2011

Messi 8 månader

Yepp, 8 månader har han hunnit bli, grabben! Lite yvig i både kropp och knopp just nu, men en härlig typ alltjämt! Just nu roar han sig med att plocka fyllningen ur en leksaksbäver...

Idag har det blivit en snutt lydnadsträning inomhus, ute är det så halt och blåsigt så man tappar inspirationen ganska snabbt. Messi fick börja med att söka upp fotpositionen. Jag felar nu (förhoppningsvis) varje gång han kommer för långt fram, och idag var han faktiskt med på det hela redan från start. Det är så himla lätt att släppa igenom små felaktigheter eftersom man tycker att de är så duktiga, men risken är stor att de små felaktigheterna etableras. Nåväl, man gör sina misstag, och fler kommer det att bli...

Messi fick också träna upptag och ingång med träapporten (kan fortfarande bli bättre) samt snabba lägganden och ställanden med enbart röstkommando. Det bästa är nästan att han är helt lugn i passiviteten när Tino får göra sina övningar.

Tino fick köra fotpositioner, och han var otroligt het i början... Ville helst göra flera saker samtidigt, men lugnade sig ganska snabbt. Han fick också öva på att hålla positionerna, och den hederliga fjärren. Han kan nu göra bra skiften på 6-7 meters håll; inte av världsklass, men väl godkänt för mig.

Jag har åkt på en rejäl förkylning, och det innebär många tussar av snytpapper här och var. Unge herr Messi är som sagt en stor fantast av papper, och nu försöker han sno papperstussarna av mig. En viss stil har han ändå, för han kommer och visar dem; "kolla vad jag hittade, kan jag ta den?" Vilken intressant hobby jag har; att byta snytpapper mot en bit torrfoder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar