Summa sidvisningar

onsdag 30 mars 2011

Hålla handen

Sådär ja, tillbaka i verkligheten efter den gångna helgen... Det är fortfarande lite oreda i skallen, men jag har anteckningar och ett helt kompendium att falla tillbaka till inför kommande träningar. Vi har haft träningsfritt i dagarna två, men redan igår kväll var Tino lite frågande om varför vi aldrig tränar nu för tiden?

Kollade imorse om Messi kom ihåg den nya kunskapen; handtarget till avlämningarna. Under kursen klickade jag in att han skall trycka dummyn/ viltet i handen på mig på kommando. Han gjorde en liten egen variant av det hela, nämligen att greppa min hand! Ser ganska kul ut... Och visst kom han ihåg!

Tino fick börja träningen i eftermiddags. Han fick börja med linjetag, gick bra förutom några glädje-pip. Därför blev det godissök bakåt istället tills herr´n hade samlat sig. På dubbelmarkeringen höll han sig i rätt område utan problem, men en dummy hade hamnat i en gran, så jag fick rycka in till undsättning.

Messi fick börja med två linjetag där vi tillsammans hade lagt ut dummyn, han fick passera två terrängskiften på vägen. Inga problem. Testade också den nya avlämningen med handtarget; och den fungerade! Kul, nu har jag två bra tekniker för avlämningar, kan vara användbart för att förstärka fokuset på inlevereringen hos honom.

Tino fick fortsätta med dubbelmarkeringar, och även nu höll han sig på rätt områden. Han gjorde dock en liten extra lov vid inlevereringen, jag såg att han tänkte på den andra dummyn och ville ta en doft av den. Vid nästa försök blåste jag inkallning för att påminna, och det var nog en bra strategi.

Messi fick därefter sitta kvar medans jag lade ut en dummy klockan 9 och en klockan 3. Vi ställde upp, och jag pekade som linjetag på dummyn klockan 9. Belönade för rätt attityd, vände om och skickade på dummyn klockan 3. Sedan fick han ta dummyn klockan 9 också. Inga problem. Därefter fick han gå jaktfot mellan två dummies, han uppvisar inget drag frammåt ännu.
Avslutade passet med två sessioner av kvarsittande medans jag kastade dummies runt hundarna. Messi lättade på baken en gång, men ingen skada skedd. Sedan var det tok-spring över gärdet igen, nu i princip snöfritt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar