Summa sidvisningar

onsdag 16 mars 2011

Tino smälter bort snön

Är fortfarande lika förkyld som för en hel vecka sedan...!! Det är så tröttsamt, och inte brukar det väl vara så här segt? Jag har ändå kämpat mig till jobbet varje dag, men har inte mycket energi kvar efter det. Som tur är har det varit fint väder, vilket givit lite extra kraft.

I måndags hittade jag den borttappade dummyn! Den låg inom det förmodade området, men hade störtdykt en halvmeter ner i snön. Plusgraderna har dock halverat snötäcket, och vips så stack den upp! Hade med mig två andra dummies för att ge Tino en arbetsstund, och Messi också, förståss.

Tino fick börja, och han var så het att snön smälte under tassarna... Satsade på några långa enkelmarkeringar först, och det lugnade honom till mer lämplig nivå. Han fick sedan jobba med klockan-övningar; en dummy kl. 12, en dummy kl. 9. När han var ute på jobb kastade jag en doldis kl. 3, som han fick ta som linjetag. Upprepade två-tre gånger.

Messis tur. Han fick gå "sida", medans jag droppade en dummy bakom oss som han sedan fick som linjetag. Testade "ut"-kommandot med framgång.

Dags för Tino igen. Han fick linjetag med störningsdummy (inga problem), men pep några gånger inför skicket på linjetaget. Det är hans svåraste moment; han har så bråttom iväg att pipet ligger väldigt nära. Jag skall gå tillbaka till min strategi med alltid övning bakåt innan han får gå, samt att inte skicka på första riktningsvisningen (pekandet).

Avslutade med att de båda fick sitta passiva medans jag kastade dummies omkring dem. Det var premiär för Messi, och han "glömde bort" sig en gång, men hade inga problem efter en liten justering.

Träningsfritt igår, men idag var det dummydags igen. Tino fick jobba med dubbelmarkeringar, nerslagen låg vid kl. 11 respektive 1. Han gick på fel dummy vid första skicket... oj, vad han är ringrostig! Men jag felade, Tino blev snopen, och skötte sina uppgifter jättebra efter det. Även idag blev det pip på något linjetag, men mindre än i måndags.

Messi skötte passiviteten på ett mycket bra sätt, fortsätt gärna så...! När det var hans tur började han dock med att sno en dummy som han stoltserade med; ja, se den ungdomen... Han kom på rätt tanke ganska snart, och skötte sina inleveranser efter det. Sedan fick han sitta och se på när jag gömde två dummies under en gran. På kommando skuttade han dit och kom ut med en, avlämning och ut igen till den andra. Bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar