Summa sidvisningar

torsdag 24 mars 2011

Våren vinner

Idag var havreåkern helt snöfri! Rackarns, vad fort det smälte! Nu blåser det ishavsvindar igen, men nu är det ingen tvekan om att våren är här! Tänk, dessa ljusa kvällar...

Gjorde en pytte-träning idag för att se hur formen är efter tisdagens mindre lyckade övningar. Och det var mycket bättre idag, minsann. Tempot på herrarna var också ett helt annat, mer normaliserat, och det spelade säkert in.

Tino fick en dubbelmarkering med dolda nerslag i snårig terräng. Jag visade att han skulle gå åt höger, och han började söka i rätt område. Sedan fick han nos på den vänstra dummyn, jag blåste stopp och tecknade åt höger. Fick upprepa en gång till, men sedan hittade han. Han fick sedan en dubbel till med liknande upplägg, och det löste han bra. Sjysst att han stannar så fint på stoppsignalen trots att han har en "apportdoft" i nosen!

Messi fick två små sökuppgifter, där han även idag hade lite problem att gå ut en gång till för att leta efter den andra dummyn. Men det gick mycket bättre än i tisdags, och även inleveranserna var utmärkta! Det fick räcka för idag... Nja, kollade av statusen på lydnads-läggandet och ställandet också. Läggandet ser jättefint ut, även när jag är rättvänd. Tidigare har jag ju mest tränat nos-mot-näsa, men nu har jag börjat gå med Messi i sida-position hela vägen. I ställandet har han utmärkt teknik i sitt hopp-stå, men det fungerar inte lika perfekt varje gång ännu. Men vi är ordentligt på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar