Summa sidvisningar

måndag 28 mars 2011

Vilken helg!

Ja, vilken helg vi har haft!!! Messi och jag var inbjudna till en jaktträningshelg med instruktör Sanna tillsammans med hela valpkullen från kennel Inlicio!!! Verkligen en fantastisk upplevelse med massor av träning, mycket umgänge, seriösa samtal och gapflabb i en salig blandning... Tino fick också följa med, även han fick ett par träningspass vid sidan av kursandet.

Jag är fortfarande väldigt omtumlad och utmattad efter helgens begivenheter, så någon ordentlig redogörelse kan det inte bli ikväll, men jag lär återkomma i ämnet. Här följer i alla fall några tankar och känslor som poppar upp;

- Det var så himla kul att träffa alla hundar och ägare! Vi bor så gräsligt långt ifrån varandra, så sådana här träffar blir då allt intressantare.
- Jag är så imponerad av min Messi...! Han jobbade med en samlad självklarhet rakt igenom, och allt han kan hemmavid fungerade lika bra i den nya, störningsfyllda miljön.
- Tino apporterade en liten andfågel på ett utmärkt sätt, inget trams med omtag eller funderingar! Han fokuserade också totalt på sitt arbete trots närvaro av löptik.
- Tack så hjärtligt för allt engagemang av arrangörerna! Lika stort tack till alla deltagare som bidrog med sina erfarenheter och kunnande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar