Summa sidvisningar

måndag 18 april 2011

Burk-konflikt

Nu är vi inne i påskveckan, äntligen... Och en ledig fredag väntar!

I helgen har jag roat mig utan hundar på två rock/pop-konserter... Först ut var Southside Johnny & the Asbury Jukes på fredagen, och igår var det dags för Håkan Hellström att äntra scenen. Johnny var i bra form, och bjöd på en trevlig tillställning med bra drag i publiken. Det samma gällde Håkan, fast med dubbelt så högljudd och hälften så "gammal" publik. Bra killar, det där; och härliga återseenden!

Hundarna har fått sig en del lydnadsträning idag. Tino har tränat på rutan, han klarade på 18 meters håll, och hittade rätt alla tre skicken. Inkallningen gick bra igen, han stannade fint i stående position. Sittandet under gång satte han direkt, så där fick han ingen repetition.
Messi fick jobba med fotgåendet, han var lite splittrad i skallen, men vi fick till några bra delar. Inkallningen klarade han riktigt bra, jag hjälpte med en fingervisning så att han skulle komma in helt rakt.
Han fick jobba med extern belöning idag, en burk med en bit pannkaka på skruvlocket. Han har inget riktigt drag mot burken, vilket förvånar mig lite. Jag måste peppa honom och springa mot belöningen för att han skall ta den, så han kommer nog ihåg vår gamla burk-konflikt... Det knäppa är att han idag föll tillbaka i den gamla synden att sno med sig hela burken, och behålla den för sig själv... Skall testa med bollen-i-snöre istället, den funkade förra gången i alla fall. Det blir lite snurrigt i hans skalle då och då av alla hormoner...

I fredags hände det en trist sak; mina hundar blev påhoppade av en stor blandras. Jag såg den på långt håll, och gick en 50-meters omväg, men den kom fram till oss ändå. Tino skrek åt den, och jag med, samtidigt som jag slängde med kopplet framför den, så han gav sig iväg ganska snabbt. Har inte märkt av någon skada, men han försökte bita Tino över ryggen, eftersom Tino var helt slemmig av hans saliv. Messi hoppade undan, så jag tror inte att de fick närkontakt. Han kom inte med goda avsikter, helt klart.

Badträningen fortsätter i god stil! Messi börjar bli all mer van med vatten, men han har inte simmat ännu. Idag satte han sig i vattnet; inte så genomtänkt med tanke på hur snabbt han poppade upp... Väntar spänt på den första simturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar