Summa sidvisningar

tisdag 12 april 2011

Messi 9 månader

Ja, nu har Messi blivit 9 månader! Uppdaterade med ett par nya bilder, och kom på att jag bara har "gamla" stå-bilder på Tino. Inte bra, får åtgärda detta... I eftermiddags hittade Tino en ölburk i vattenbrynet, och han vägrade släppa sitt fynd, så på alla bilder från idag har han en ölburk i munnen. Därav inga nya bilder på honom... Han har dessutom en benägenhet att blunda eller göra grimaser när kameran kommer fram, så nya bilder kommer så småningom...

Lydnadsträning både inne och ute var på tapeten idag. Tinos inomhuspass innehöll fotgående, metallapporten, fjärrdirren och snabba sättanden. Fotgåendet var bra efter en liten justering, fjärren gick utmärkt liksom sättandet. På första upptaget av metallapporten var han lite försiktig, men avslutade mkt bra. Han fick sedan klick/belöning för bara snabba upptag, och då fick han upp tempot. Ute-träningen inskränkte sig till platsliggning, eftersom han så ogärna ville släppa den ovan nämnda ölburken...

Messi fick jobba med fotgåendet inomhus. Han var lite vid vid något tillfälle, men jag felade och började om, så jag fick fina belöningstillfällen allt eftersom. Han fick träna mer på ställandet både inne och ute, och jag tycker nog att felprocenten minskar. Några ingångar från inkallningsposition blev det också, och nu kan jag nog påstå att hans frambensrörelser är under kontroll. Ett par problemfria upptag av metallapporten gjorde han också. På platsliggningen reste han sig, störd av de inflygande gässen som agerade prima störningsobjekt. Han lade sig lugnt igen vid påminnelse, så det var ok. Han får fortfarande bara ligga upp till en minut, men jag lär börja öka tiden snart. Lite läskigt är det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar