Summa sidvisningar

torsdag 28 april 2011

Stilla småpyssel

Fortfarande soligt väder, kan ni förstå... Jag har gått i gympadojjer hela veckan även ute på gärdet och i kohagen, känns riktigt lyxigt med tanke på hur det brukar se ut där. Har listat ut var fasanerna håller hus, så dem kan vi nu elegant undvika att störa, lika så änderna. Gässen verkar ganska ombytliga, de är lite över allt, men hittils har vi klarat oss från närkontakt. Full rulle på gärdet, alltså.

Vi har tagit det ganska piano efter hårdträningen i påskhelgen. Ett längre lydnadspass har vi dock gjort i tisdags, där det mesta kändes helt ok. Tinos inkallning känns som vanligt igen, och fjärren brukar sitta fint på 7 meters avstånd. Messi fick jobba vidare med sitt fotgående, med fokus på vänstersvängar och halter. Hans inkallning börjar arta sig även gällande avsluten, men jag måste variera med att belöna själva kvarsittandet också. Variation gäller även för ställandet, så att han inte går handlingarna i förväg.

Igår tränade vi med fokus på platsliggning, och för Mesis del även att ta rätt liggande position från sittandet. Jag vill ju att han skall kunna lägga sig med hakan-i-backen direkt från utgångsställning, hittils har jag mest brytt mig om platsliggningen som sådan. Lite "kvarsittning" blev det också, alltså att behålla sittande position en stund. Metall apporten kom också fram; båda klarade det fint. Tino var lite långsam på första upptaget, men de följande var bättre. Messi verkar inte ha så stora bekymmer med metallapporten fortsättningsvis heller, för hans del är det svårare att avsluta snyggt än att gripa.

Idag träffade vi helt oförhappandes på en frustande joggare i kohagen, och Tino lyssnade inte på min första eller ens andra inkallningssignal, utan han stod stilla och glodde!! Inte alls bra, därför blev det en duvning i inkallning med visselpipan. Tjata, tjata; hälsar Tino , "jag kan visst, men höll på att tappa ögonen vid åsynen av något så exotiskt just där av alla ställen..." Annars blev det mest småpyssel med att bjuda på hakan-i-backen, och några stopp-signaler med visselpipan. Och bad i dikerna förståss, det är obligatoriskt för dem båda nu för tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar