Summa sidvisningar

onsdag 15 december 2010

Hugger i sten

Mitt i december och det är fortfarande vintrigt värre! Väderprognosen talar för snöfall hela dagen imorgon, så nog är det vitt så det räcker...

Träningen är inte allt för intensiv så här års, på gott och ont. Jag försöker att gå lite längre och låta dem busa i den djupa snön som kompensation, det ger en del fysträning i alla fall. I kohagen använder jag min upptrampade ruta till träning av stegförflyttningar och vändningar i fotgåendet, där är vi nästan dagligen, så de delmomenten borde vi bli bra på... Försöker också träna platsmomenten där, men idag var det helt enkelt för kallt för det. Det var inte mer än -10, men vi var inneslutna i en sorts isdimma som var gräsligt kall, så jag ville inte stå stilla. Inomhus får han slita med fjärrdirren, tycker att han börjar kännas säkrare på tekniken nu.

Emil var ovanligt pigg idag, han hoppade och struttade i snön, och grävde efter mössen under snötäcket. Annars brukar han strunta i lunchprommenaden, han vill bara ut för att kissa. Han leker med Messi ibland också, mest när en annan försöker göra dem och sig själv redo för en utevistelse. Idag låg de på golvet och bet varandra i öronen, men så skällde Emil plötsligt, och Messi för iväg som en avlöning; det var ju läskigt!! Men han kom tillbaka lika fort, och använde Tino som stötdämpare mot väggen... Hej och hå vad det går!

Messi jobbar vidare med sina grundmoment. Har lagt till röstkommando på ligg och fot, men tror inte att han har kopplat det ännu. Testade idag med att ha en godis framför honom på hakan-i-backen-träningen istället för min hand som target. Får nog köra parallellt någon gång till, men det var lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar