Summa sidvisningar

torsdag 16 december 2010

Snö-chock? Yes!

Shit, vad mycket det har snöat!! Det måste ha kommit minst 1½ dm idag, och min stig och träningsruta i kohagen var förståss som bortblåst. Japp, på´t igen!
Inget hästbajs riskeras att lämnas orört trots snöinvasion!
Fick meddelande idag från veterinären att Tinos inplanerade operation måste skjutas fram, ett preparat som behövs saknas och är slut hos centralgrossisten. Trist, jag som hade planerat in det hela så bra... Nu måste det bli efter trettonhelgen istället.

Igår hade vi träff med taxfamiljen! Den består av tre dvärgtaxdamer, charmerande men tämligen högljudda. Perfekta övningsobjekt för Messi! Det är ganska lustigt när flera hundar träffas så där, för de äldre brukar kampera ihop och de yngre busar på sitt håll; de umgås med dem som är av samma skrot och korn, liksom. Emil stod mest och viftade på svansen, men skojade lite med den äldsta tiken. Tino gillar de två yngre damerna, speciellt hon som var mest nylöpt... Tino gör allt för att blidka henne, han skuttar omkring och inbjuder till både det ena och andra.

Messi tyckte ju att de skällde väldigt mycket först, så han stod ett par meter bort. När jag satte mig för att nå ner till taxarna kom han och ställde sig bakom mig, sedan ville han sitta i knät! Då vågade han sig på att nosa på damerna, och sen var isen bruten. När han hade hälsat på alla blev han så glad att han sprang runt, runt som en yster kalv...  Han hade inga problem att lämna taxarna när det slutligen var dags att gå, så det kändes som ett bra möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar