Summa sidvisningar

onsdag 1 december 2010

Iskallt!!

Imorse var det -18 grader hos mig, det har varit kring -14 under dagen!! Det är vansinnigt kallt för att vara i Sthlmstrakten, den fuktiga luften ger känslan av att det är dubbelt så kallt. Under mina år som student i Umeå var det ofta kring -15, men den torra luften gör det uthärdligt, det är en helt annan kyla än här.

Träningen blir väldigt begränsad därmed, har gått lite längre istället. Emil har inte samma päls som i yngre dagar, så han har en värmeväst när det kryper under -10. Messi ser ut som en italiensk vinthund, han hukar sig och har svansen mellan benen, så visst tycker han att det är kallt. Han får bara korta prommenader i skapligt tempo, det går bra så länge han är aktiv. Även Tino tyckte att det var kallt när vi var på väg hem från hagen! Han brukar inte ha tid att känna efter, han springer ju jämt...
Tino får öva på skiften i fjärrdirigeringen varje dag, konstigt nog verkar han inte tröttna, utan kämpar på med fin attityd. Messi får sitta i köket under tiden, har tagit bort kompostgallret, och det går riktigt bra. Han får bara titta på, men tilldelas en bit Frolix för tyst och fin passivitet.
Messi tränar vidare på sina grundövningar sitt, sitta kvar, ligg, hakan-i-backen och fotingången. Har börjat döpa momenten, men det känns läskigt... Fast jag kan inte ha kvar hjälperna så länge till, då känns det som de cementeras. Det är svårt med övergångarna tycker jag; balansen mellan hur mycket kunskap han har, i förhållande till hur mycket man kan utmana i inlärningen. Skall försöka hålla mig till 80%-rätt-regeln, även om jag i sann filosofisk anda gärna tvekar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar