Summa sidvisningar

lördag 1 januari 2011

Gott nytt år!

Nyårshelgen spenderades i alla enkelhet på landetstället, långt bort från stadens hysteriska fyrverkerier. Vädret var fint på nyårsafton, men eftersom vi har så lite snö (...) kom det mer av den vita varan under sena kvällen och natten. Det kom faktiskt 15 cm nysnö, så nu räcker det!

Messi har tack och lov inte alls reagerat på fyrverkerierna, och här i Sthlms-trakten är det kutym att börja smälla på Annandag jul, så det är ett långt nyårsfirande. Min gamla springer var paniskt rädd, och det var ett litet helvete för honom (och mig) eftersom det som sagt smälls i tid och otid här, även mitt på dagen. Hittills verkar Messi vara helt förskonad, men jag är väldigt försiktig, vis av erfarenhet, och föredrar ett lugnt "firande" på landet under nyåret.

Någon träning har det inte blivit på grund av snön, men hundarna har njutit av friheten att gå in och ut när som helst, alltid lösa och lediga. En längre prommemad blev det, annars har vi hållit oss på egen mark.

Messi har skött sig så fint hela helgen, enda buset var att han gärna ville sno med sig mina tofflor och handskar så fort jag lämnade dem obevakade. Byteshandel med godis fungerade dock, än så länge är han mutbar! Men visst är det skillnad mot mina andra hundar, ett större eget intresse av byten har han onekligen.

Han har också en tendens att må illa i bilen, speciellt om man åker längre än en halvtimme. Denna resa spydde han just innan vi kom fram, men klarade sig på hemvägen. Den gamla springern mådde också illa i bilen som valp, men det växte han ifrån så småningom, och det är ju rätt vanligt att det är så.

Någon årskrönika här på bloggen blir det inte, och inte har jag några "måsten" inför 2011 heller... Lite planer finns det ju, men saker jag planerar långt i förväg har en tydlig tendens att allvarligt skita sig, så jag ligger lågt med specifika mål. Vi jobbar vidare helt enkelt, och för Tinos del är nästa steg tävlingslydnad klass 3 och att fortsätta med öppenklassen på WT. Med Messi blir det mycket grundträning inom apporteringens underbara värld, samt lydnadsklass 1. Eventuellt blir det freestyle för honom också, något helt nytt för mig, men om hunden har talang borde vi utforska området innan jag förkastar det!

Gott nytt år till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar