Summa sidvisningar

fredag 15 oktober 2010

Att ha tråkigt

Det är inte roligt, att ha tråkigt, alltså... Men jag tänkte kolla vad Messi gör när han får det tråkigt, så jag har varit riktigt trist idag. När han har velat leka med Tino har jag separerat dem, när han har kommit farande med sina leksaker har jag ignorerat honom osv. Han har blivit ganska förvånad, ett tag satt han riktigt och funderade (såg det ut som i alla fall). Sedan pep han några gånger, gick en runda, och lade sig att sova! Precis vad jag var ute efter! Andra tillfällen under dagen har han lite lojt satt sig och pulat med sina leksaker, men han har inte gjort något olagligt; som att äta på golvlisterna, något han har testat tidigare...

Nåväl, dagen har inte varit genomtrist. Nu väger han 9 kg och han har vuxit ur väskan jag har burit honom i, så idag har han fått gå lunchprommenad med de vuxna hundarna. Vi var ute i 20 minuter, det räckte gott för att få honom fulladdad med nya intryck. Dessutom gjorde han sina behov under prommenaden, mycket positivt!

Tino har haft ledigt idag, tråkigt även för honom. Han har bara fått gå jaktfot när vi har haft möte på prommenadstigen, men han kan också roa sig själv. Han hittade en gigantisk stock som han släpade runt på i en halvtimme, så han har åtminstone tränat nackmusklerna...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar