Summa sidvisningar

torsdag 14 oktober 2010

Bra mage igen

NU tror jag att mag- tarmbesvären är ett minne blott! Messi har fått den goda risgröten blandat med en halv portion foder per måltid, allt har fungerat utmärkt idag. Fortsätter med en tredjedel risgröt per portion imorgon också, för att vara på den säkra sidan. Idag hittade han dock några brödbitar som någon tomte lagt ut till fåglarna (alltså råttorna), han fick i sig en del innan jag kunde gräva resterna ur munnen på honom. Det är en bedrift att hålla diet på en valp, speciellt en pysslig sådan.

Men han har gjort framsteg idag också! Han har lyckats att både kissa och bajsa under en prommenad med de vuxna hundarna!!! Det har hittils varit omöjligt, men idag hände det. Det underlättar ju något för en annan, det blir ett fasligt roddande att kissa och bajsa valpen separat hela tiden.

Tino har fått träna sig på fotgåendet idag. Han var väldigt engagerad, men jag fick bryta för oönskad position ett par gånger. Tränade också hopp-apport, idag gick det utmärkt. Den jaktmässiga träningen har bestått i motivationshöjande inkallningar med pipan; han måste vända om och springa sitt snabbaste, men med mycket belöning för liten insats (exempelvis att jag gömmer mig, kastar en leksak bakåt eller erbjuder pannkaka som belöning...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar