Summa sidvisningar

tisdag 19 oktober 2010

Dirigeringar

Idag kom regnet... och blåsten... Hemskt!! Jag får tänka på svampen i skogen som behöver mer vatten för att göra en ny kull små godingar.

Messi har haft en bra dag, han har varit så där extra gullig och lätthanterlig. Han har suttit tyst och avslappnat bakom kompostgallret i köket när jag tränade fjärrdirigering med Tino, det har han inte klarat tidigare! Sin egen träning gjorde han utmärkt. Det var sitt och stanna kvar i tre sekunder, sätta sig i fotposition och inkallning 2 meter bort från sin fulla matskål. Han kan också gapa stort runt en dummie, men han har inte hållit fast den ännu. Ser ganska komiskt ut... Han får tänka ut själv vad han skall göra med dummien, jag bara belönar önskat beteende.

Tino och jag har tränat dirigering idag för att reparera gårdagens fadäser. Första skicket gick jättebra, dummyn var 20 steg bort (jag räknar steg istället för meter, är så svårt att avgöra på längre avstånd). På andra skicket drog han åt vänster, jag avbröt och skickade om två gånger innan han var helt rak. Till hans försvar kan jag säga att det blåste friskt åt vänster, så han fick vittringen från rätt håll, så att säga. Sedan gjorde han helt rätt på de efterföljande skicken på 30 stegs håll.
Dags att försvåra, men inte för mycket så att det skulle bli en repris från igår... Vi gick tillsammans ut med en dummy till kl 12, gick tillbaka och kastade en ny dummy kl 3. Skickade på dummyn kl 12 ett par gånger, avståndet var 40 steg. Han blev jätteglad när han äntligen fick stoppsignal och höger-kommando på det sista skicket så att han fick hämta dummyn kl 3. Inga problem idag, men hade ju en dummy han visste fanns där kl 12, istället för en helt dold.
Gjorde också några ut- skick, de var han bra på idag. Känns som att jag måste träna mycket för att hålla igång kunskaperna, han vill inte vila sig i form... Men det är roligt med dirigeringar; svårt, men kul!

Kolla in Messi i attackposition, en sekund senare anföll han Tino...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar