Summa sidvisningar

söndag 28 november 2010

1:a advent

Det är vinter på allvar!! Idag har snön fortsatt att falla, och de flesta har plockat fram sina elstakar (...). Plogbilen dundrar utanför, och det märks att folk helst håller sig inomhus.

Det var upp till 30 cm snö i hagen i eftermiddags, det är väldigt ojämn mark där så ibland sjunker man ner i djupa hål. Körde lite detaljer i fotgåendet, Tino fick verkligen ploga sig fram. Han hamnade lite för långt fram i två högersvängar, annars var det bra. Ställandet i inkallningen gick superbra, när det var dags för läggandet stannade han till innan han lade sig ner, istället för att göra flygande läggande. Det har han inte gjort förut, skall vara observant på det. Sättandet gick bra, men missade första försöket igen... Annars var det mycket bus idag!
                                          Messi förra helgen, den 21 november

Messi fick gå själv med mig på sin lunchprommenad, annars har jag oftast med Tino. Vi busade mycket, och jag passade på att springa åt motsatt håll så att han självmant får söka upp mig. Han höll sig vid min sida när vi fick möte, så det gick så bra så. Har också tränat med metallapporten. Nu har vi kommit till att han greppar den fast det är på golvet, nästa steg blir att han skall lyfta upp den. Inga tveksamheter med svanvingen idag heller, även Tino greppade den efter lite peppning.

Messi protesterade idag igen när han skulle sova en stund i buren!! Jag kommer ihåg att det var likadant med Tino i samma ålder. Han har nu helt insett vad han går miste om, därav protesterna. Nåväl, han ger sig snart, bara man håller ställningarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar