Summa sidvisningar

torsdag 4 november 2010

Messi är messy

Den lilla kängurun Messi har varit så vild idag, jag som trodde att han skulle vara trött efter gårdagens utflykt... Men han var helt galen på lunchprommenaden; gjorde utfall mot Tino hela tiden, plockade oavbrutet tuggummin från marken, åt ett ruttet äpple och var allmänt pestig. Kanske blev det en motreaktion istället, ju mer aktivitet dessto vildare blir han... Nåväl, så är det att ha valp! Tur att han nu har blivit sig själv igen!

Två buslusar

Tino har fått söka idag. Gjorde en djup ruta på 80 steg, och 30 steg bred. Tino sökte med stor frenesi, hittade två snabbt, men fick jobba hårt med den sista som låg längst bort. Han tittade upp på mig ibland, men jag tolkade det mer som för att hålla kontakt än att be om hjälp. Jag får inte glömma bort att göra sök då och då, för jag tycker det är lite tråkigt...
Sedan två omgångar med dubbelmarkeringar med nerslag kl. 10 och 2. Backade 5 steg innan skicket och belönade bakåt. Inga problem alls.
Gjorde också ett par linjetag. Började med ett synligt på långt håll, sedan några dolda på kort avstånd. Tino gick snett på ett av dem, men blev bra efter omskick. De övriga gick bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar