Summa sidvisningar

onsdag 24 november 2010

Bevingat möte

I höstas hittade jag den yttre delen av en vinge från en svan, det torkade fyndet bärgades naturligtvis. Idag fick Messi träffa den! Det gick ganska lugnt till väga, fick till flera fina gripanden. Så fort han hade vingen i munnen klickade jag var på han släppte; mycket bra. Trög-Tino bara nosar och nosar...

Messi, eller snarare jag, fick en utskällning idag för att Messi kissade på gräsplätten utanför huset. Nu är ju gräset förstört, de båda 50-åringarna kommer inte att kunna sola på en filt där i sommar när en valp har kissat där, förstår jag väl!!

Mitt i snöstormen (ja, det är typ 8 månader till solsäsongen, och inte lär det regna innan dess heller...) tränade Tino och jag lite lydnad. Inte för att jag var så intresserad, men man får ställa upp ibland... Det blåste så gräsligt att han inte hörde klicket på tre meters håll, så jag fick skrika "varsågod" istället. Inkallningen fungerade riktigt bra igen, även när jag vågade mig på att köra en repetition utan bollen bakom. Fotgåendet kändes lite forcerat, men enligt spåren i snön var det nog godkänt ändå. Han var inte riktigt beredd på första stegförflyttningen, men efter den fadäsen gick det fint. Sättande under gång gick bra, han fick sitta i 2 sekunder innan belöningen. Vid platssittningen var han lite het, han bjöd först på ett läggande, så skall fundera på rutinen inför momentet där. Annars bra, stadigt sittande utan huvudrörelse. Fjärrdirren fick han göra inomhus, han bjöd på fina skiften idag! Står på nära håll igen (1½ meter) för att få bort tasslyftet han gör vid stå-ligg. Fjärrdirren är ett lurigt moment, det är så himla lätt att gå för fort fram. Hoppas jag orkar vara tillräcklgt noggrann...

Messi vägde 12,5 kg i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar