Summa sidvisningar

onsdag 3 november 2010

Messi på tu man hand

Messi kan lägga sig ner! Idag fick jag till lägganden flera gånger i rad i två pass, så nu har vi hittat den knappen. Kul! Det känns så bra nu när han börjar bli lite äldre, man kan göra mycket mer roliga saker, och de är så mottagliga. Har också börjat träna på att gå fint vid min sida utan att skutta, mycket träning behövs kan jag konstatera.

Messi har börjat tappa tänderna! Han har fått nya permanenta småtänder, några av de sex små längst fram i respektive käke. Vet ännu inte hur det blir med den permanenta tanden under utslagna dito, men man kan ana att det skall komma fram en vad det lider.

Messi och jag har varit på utflykt idag, vi åkte lokalbussen till mina föräldrar. Han pep en del i början, men lade sig ner efter 5-10 minuter. Väldigt bra miljöträning! Väl framme var han lite orolig trots att han är van vid stället, tror att han undrade var hans hundflock var någonstans... Nyttigt för honom att upptäcka världen på egen tass. 

För Tinos del blev det inte mycket träning igår, bara lite jaktfotgående och motivationsinkallningar. Idag har vi tränat lydnad. Fotgående med tonvikt på temposkiften och höger- vänstersvängar. Hade fin position utom att han var lite för vid i några högersvängar, men är nöjd med attityden. Inkallningarna hade fina positioner, men han fuskade på ett läggande genom att inte ligga platt. Vi båda är väldigt nöjda med att man nu skall lämna hunden i liggande, Tino har alltid haft en tendens att vilja lägga sig ner istället för att sitta stadigt. Platssittande gick bara bra, fast jag jobbar med boll framför och sittande i 5-20 sekunder, det är ju ett nytt moment för oss. I sittande under gång hade han snabba, stabila sättanden; jobbar även där grundläggande. Skönt att man har tid på sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar