Summa sidvisningar

torsdag 18 november 2010

Soggy bottom boys

Alla tre hundar har varit inblandade i kiss- & bajsincidenter idag!! Emil var mest normal, han åt bara lite frostnypet hästbajs; inget ovanligt i hans fall. Tino däremot rullade sig i löst rävbajs; det stinker hemskt illa!! Och Messi gick under magen på Tino precis när Tino kissade; och fick kiss på hela ryggen!! Vilket sammanträffande... Torkade av de röda tu med gräs för att få bort det värsta, sedan hem för specialbehandling. Den består av att blöta pälsen med ättiksvatten, det är väldigt effektivt för att få bort skitlukt. När ättikan har verkat kan man våttorka med en handuk, i bästa fall behöver man då inte schamponera.

Emil är en bajsätare, Tino en bajsrullare; jag undrar vad Messi blir för någon typ? Vet inte vilken jag föredrar, är som att välja på pest eller kolera. Att döma av det jag vet hittils ligger bajsätare nära till hands med tanke på aptiten han besitter...

Nåväl, Tino är galet pigg igen, av såret märks ingenting! Han ville absolut träna idag, så jag gjorde lite moment där han inte behöver sätta sig ner. Det blev inkallningar i olika varianter, både ställandet och läggandet gick riktigt bra, men med synlig bollbelöning bakom. Vågade mig på lite platsliggning med hakan i backen. Det gick bra så tillvida att han ligger stadigt, men ibland lyfter han på huvudet efter en stund. Precis som förut, ingen effekt av att låta ett moment mogna en tid, alltså... I trean ligger ju hundarna väldigt tätt under platsliggningen, så jag vill ha ett bra haktryck; skall det vara så omöjligt... Tror att jag skall backa lite i träningen och ha en boll nära honom som en påminnelse. Han fick också göra några flygande starter och vändningar i fotgåendet; fick justera positionen ett par gånger, het som han var.

Med Messi har jag introducerat metallapporten. Han kan redan gapa och sluta munnen om den, så det ser lovande ut. Kan vara smart att börja med den tidigt, borde underlätta för hunden.
Idag bjöd Messi på ett snabbt läggande framför matskålen! Bra tänkt; "jag gör det oombedd och snabbt så att jag får äta någon gång!" Inget frustrationspip kom det heller, det verkar som att han har fattat konceptet. Han är rolig, han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar