Summa sidvisningar

måndag 15 november 2010

Nya möten

Helgen har varit full av små äventyr! I lördags fick Messi debutera som tågresenär, det gick alldeles utmärkt. Han var mycket gnälligare på bussen, men den är ju betydligt obekvämare med alla svängar och inbromsningar, så lokaltåget var en positiv erfarenhet. På kvällen var alla hundarna hos föräldrarna (mina bästa hundvakter) medans jag var i stan för att se Håkan Hellström med band på Hovet!

I söndags fick bara Messi följa med hem till M, M och E. Där har han aldrig varit tidigare, men det var ju inget bekymmer! Han kissade på gräsmattan utanför och skötte sig så fint, även om soffbordet var väldigt lågt... I huset bor också en katt av det stora, lurviga slaget. Läskigt!! Messi satt i dörröppningen till det rummet där katten var och muttrade för sig själv, så de fick aldrig närkontakt, men han fick inget utbrott eller hysteriskt anfall... Bra så. Det har funnits katt förut i min familj, så Tino och Emil har umgåtts mycket med katt, men nu är den eran förbi.

En annan otäck sak var E's jättestora plych-siberian husky... Säkrast att backa ut genom rummet och samla mod på andra sidan dörren... sen kom Messi smygande och nosade på plych-hunden. Vilket spännande ställe! Behöver jag säga att han sov som en stock resten av kvällen, och han har varit märkbart sliten idag också...

Stackars, stackars Tino har flera gånger tidigare haft problem med inflammation i analsäckarna, och nu har det blossat upp igen!! Helt utan förvarning denna gång, men jag fick snabbt tid hos veterinären, så jag har redan fått hem penicillin och smärtstillande. Planen är att så fort såret har läkt ordentligt skall de opereras bort, förhoppningsvis om en månad. Tidigare har han svarat bra på medicineringen, men han får ta det lugnt några dagar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar